A Magyar Hidrológiai Társaság Baranya Megyei Területi Szervezete "A Vízügy és az MHT aktuális helyzete" címmel előadóülést szervez 2023. január 25-én (szerdán) 13 órai kezdettel.
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Víztudományi Kara is ott lesz az Educatio Nemzetközi Oktatási Szakkiállításon.
Várnak minden érdeklődőt az NKE standjánál!
A vízgyűjtőkön az elmúlt két napban hullott csapadék árhullámokat indított el a Tiszán és mellékfolyóin, egyes szakaszokon I. fokú vagy azt meghaladó vízszint is kialakulhat az ár levonulásával.
Víz nélkül nincs élet. Ezért is kiemelten fontos a Víztudományi Karon folyó oktatás. Látogass el az egyetem nyílt napjára és ismerd meg képzéseit!
Az NKE Víztudományi Kara a vízügyi ágazat egyik legfontosabb utánpótlási bázisa hazánkban.
A 36. Országos Tudományos Diákköri Konferencia Műszaki Tudományi Szekciójának megrendezési jogát a Víztudományi Kar nyerte el, így 2023-ban a bajai campus ad helyszínt az eseménynek.
A Belügyminisztérium felhívása a Vízügy szakmacsoport szakképesítései szakmai tanulmányi versenyére a 2022/2023-as tanévben.
Korábbi eseményekNapjainkban a turizmus iparágon belül egyre növekszik az igény a természet megismerését célzó aktív időtöltésekre. Rohamosan növekszik azok száma, akik a természeti értékek és a helyi lakosság együttes megismerésének lehetőségét keresik. Az utóbbi években Magyarországon is egyre többen keresik ezt a turisztikai formát – ’ökoturizmus’ -, a minden igényt kielégítő külföldi utak helyett.
Emiatt szükséges, hogy a Duna-Dráva Nemzeti Park védett és fokozottan védett természeti területein a vízi úton történő közlekedés a természeti értékek megóvását szem előtt tartva, szabályozott keretek között történjen.
Jelen tájékoztató határozatlan időre készült, melynek módosítását bármelyik fél kezdeményezheti.
A teljes tájékoztató a mellékletekkel letölthető pdf formátumban:
Drávai csónakhasználatot veszélyeztető vagy akadályozó helyek, létesítmények a mederben:
A folyamszabályozási művek környezetében, kiemelten a „T” művek, a keresztgátak, a sarkantyúk és a vezetőművek al- és felvízi oldalán nagy mélységek és erős, örvényes áramlási viszonyok alakulnak ki, ezért ezeken a helyeken a vízi közlekedés veszélyes és kerülendő. További veszélyforrás, hogy a folyón előálló magasabb – Őrtilos 150 cm és Barcs 200 cm feletti – vízállások esetén ezek a művek a víz alá kerülnek, nem láthatóak.
Zátonyok, Tuskók környezetében is gyakran alakulnak ki örvények, vízállástól függően gyakran víz alá kerülnek, ezzel komoly sérülést okozhatnak a csónaktestben.
A Dráva folyón a barcsi vízmércén mért 0 vízszintnél az alábbi helyek közelében veszélyes a hajózás, csónakokkal történő közlekedés:
92-94 folyó km között zátony (Majlátpuszta térsége)
115-118 folyó km között zátony (Drávasztára térsége és az a fölötti mederszakasz)
122 folyó km zátony (Drávakeresztúr térsége)
142-143 folyó km (márgás) zátony (Drávatamási térsége)
158 folyó km zátony (Barcs feletti mederszakasz)
172 folyó km zátony, tuskó (Pitomacsai híd térsége)
174-175 folyó km zátony, tuskó (Péterhida térsége)
178-179 folyó km tuskó (Babócsa térsége)
182-183 folyó km tuskó (Bolhó térsége)
186-188 folyó km zátony, tuskó (Heresznye térsége)
197-198 folyó km zátony, tuskó (Vízvár-Bélavár térsége)
225 folyó km zátony (Zákány térsége)
227-229 folyó km között zátony, tuskó (Zákány térsége)
A Dráva 70,2 – 198,6 folyó km és a 227,6 – 237 folyó km között létesült folyamszabályozási művek, létesítmények táblázatos formában az alábbi linken tekinthetők meg.
A túrázók a DDNPI koordinálásában összeállított „Tájékoztató a drávai vízi közlekedésről” című ismertetőben leírtak szerint, valamint az abban foglalt engedélyek birtokában vehetnek részt a túrán.